Avtale

1. Franke Sjøberg AS stiller til disposisjon for oppdragsgiveren en inngående telefonlinje. Oppdragsgiveren viderekobler de telefoner FSAS skal besvare til denne linjen. FSAS vil betjene linjen mellom kl. 07:00 og kl. 17:00 på alle virkedager (mandag-fredag).
På arbeidsdagene i jule- og påske-uken er åpningstiden fra kl. 08:00 til kl. 16:00.    

Betjeningen innbefatter å sette over telefoner til oppdragsgivers ansatte, samt mottagelse av telefonbeskjeder i innkommende samtaler.  I innkommende samtaler kan det også gis enkle beskjeder på vegne av oppdragsgiveren.  De beskjeder som mottas nedtegnes skriftlig og overleveres oppdragsgiveren pr. SMS eller e-mail. 

2. For de under pkt. 1 nevnte tjenester betaler oppdragsgiveren følgende:    
Månedlig grunnpris (fastavgift) kr. 1.000,- pr. innkommende linje.
Pr. mottatte innkommende telefonsamtale betales kr. 11,50 i oppstartspris og kr. 14,- pr. samtaleminutt. Samtaleminuttene blir avregnet til nærmeste sekund.

All rapportering via SMS eller e-mail er inkludert i ovennevnte priser. 

De telekostnader som påløper ved overføring av samtaler, viderefaktureres oppdragsgiveren fra FSAS til ordinære priser for et bedriftsabonnement hos Telenor. 

 Alle priser er angitt eks. m.v.a..

3. Fakturering fra FSAS vil skje siste virkedag i hver måned.  Denne faktura forfaller til betaling den 15. i påfølgende måned. 
Ved gjentatte mislighold av betalingsforpliktelsene kan FSAS enten midlertidig sperre tjenesten med øyeblikkelig varsel og virkning, eller permanent heve avtalen med øyeblikkelig varsel og virkning. 
Ved gjentatte mislighold av denne avtalen fra FSAS’s sin side, har oppdragsgiveren rett til å heve denne avtalen med øyeblikkelig varsel og virkning.

4. Prisene kan justeres én gang pr. år, første gang 01.03.2020 i h.h.t. stigningen i Statistisk Sentralbyrås Totale Arbeidskraftskostnadsindeks (Tabell:07251:,varehandel). 

5. Avtalen sies opp med 3 måneders varsel, oppsigelsesmåneden ikke medregnet, fra hver av partenes side, uten særskilt eller saklig begrunnelse må gis.

6. FSAS fraskriver seg ethvert ansvar for tap av beskjeder, samt tap av opplysninger som ligger i firmaets datasystem.  Imidlertid forplikter FSAS seg til å ta daglig sikkerhetskopi av alle data.

7. Dersom det oppstår driftsstans, som følge av tekniske problemer hos teleleverandør eller ved skade på nettet/internett, løper denne avtale uavbrutt.  Oppdragsgiveren kan ikke kreve redusert priser ved slike brudd eller midlertidig driftsstans.

8. Opplysninger om oppdragsgiveren.
Oppdragsgiveren skal snarest mulig melde adresseendringer og andre endringer av betydning for kundeforholdet til FSAS.

FSAS kan ikke utlevere personopplysninger om oppdragsgiveren, herunder opplysninger om oppdragsgiverens bruk av tjenesten til andre uten hjemme i lov eller samtykke fra oppdragsgiveren.

FSAS vil behandle personopplysninger om oppdragsgiveren i samsvar med den til enhver tid gjeldene, ufravikelige lovgivning.

Formålet med FSAS behandling av personopplysninger er å administrere kundeforholdet, sørge for gjennomføring av avtalte tjeneste, fakturering og overholdelse av lovpålagte krav.

Forutsatt at annet ikke er pålagt ved lov, vil FSAS slette personopplysninger om oppdragsgiveren når formålet med behandlingen ikke lenger er tilstede.

Oppdragsgiveren har rett til innsyn i personopplysninger som er lagret om seg selv, og kan kreve at ukorrekte eller ufullstendige opplysninger blir rettet.

9. Alle ansatt hos Franke Sjøberg AS er underlagt taushetsplikt, når det gjelder alle opplysninger vi måtte håndtere om våre oppdragsgivere.